vineri, 2 octombrie 2009

5 motive de ce nu-mi place interentul de la Orange

Scriu postul acesta intr-o pauza fortata pe care Orange ne-o impune noua, utilizatorilor de Internet Acum, fara ca s-o fi cerut vreodata. Eu, un simplu utilizator, cu modem usb, stau acum si ma gruzesc fara internet. Daca cititi acest post, inseamna ca, totusi, conexiunea s-a restabilit pana la urma... Dar asta nu e o scuza pentru intreruperile in viteza. Asadar, am 5 motive ca sa consider internetul de la Orange e un serviciu mai prost decat se spune in reclame:

1. Primul si cel mai enervant: se intrerupe fara motiv. Odata cu modemul, se autoinstaleaza o programa speciala care monitorizeaza viteza, ofera optiuni de conectare, etc. Acest soft indica ce viteza de conectare ai. Unoeri viteza devine 0.0kb/s si ingheata. Sau se deconecteaza de la retea fara motiv - foarte neplacut, mai ales cand vrei sa postezi ceva important pe blog, cum e postul asta :)

2. Viteza este slaba, mult mai slaba decat cea care se vehiculeaza si mai mult de 600 kb/s n-am mai vazut si nici nu cred c-o sa vad vreodata. Asta nu inseamna si ca lucreaza cu aceasta viteza. Cea de lucru nu e mai mare de 200 - 100 kb/s. Asta e la Botanica, in inima orasului... Ce se intampla la tara? De fapt, stiu ce se intampla, findca saptamana trecuta eram intr-un autobuz care mergea la nord si in spatele meu 2 tineri discutau cu un laptop in brate problema vitezei Internet Acum si cat de necalitativ este serviciul oferit dincolo de Chisinau in timp ce nu li se incarca nici skype-ul.

3. Daca vreau imbunatatirea vitezei, trebuie sa tin compu la nivelul mesei, langa fereastra... Este recomandarea pe care mi-a facut-o Olga, o reprezentanta Orange la 777. Mi s-a dat de inteles ca daca nu indeplinesc aceste criterii nu pot avea pretentii la viteza... Bine, dar daca eu nu vreau sa-mi tin compu pe masa si nu pot sta langa fereastra, atunci sunt condamnat la viteza de dial-up forever?

4. Modemul are inclus in el o cartela sim. Daca este semnal puternic, ai si viteza nitel mai mare. Semnalul pe care-l am la telefon (tot Orange) nu coincide cu cel de la modem, desi tin telefonul si modemul alaturi. Daca se intampla sa pierzi semnalul si sa nu ai nici o liniuta, viteza cade la 0.0 kb/s si vine partea interesanta: nu te poti deconecta de la retea. Modemul nu poate comunica retelei ca vrei deconectarea, fiindca nu-i semnal. La calculatorul meu nu doar ca tine la nesfarsit "Disconnecting...", dar se blocheaza incet-incet restul aplicatiilor ca pana la urma sa se blocheze tot. Reincarcam, oftam, rabdam...

5. Limita de trafic (4 gb pentru optiunea de 150 lei) iti ajunge exact pentru cat sa iti poti controla mailul, sa intri de vreo 2 ori pe zi pe un sait cu ceva si 2 filmulete pe youtube. Si gata. 4 gb pe zi inseamna 130 de mb/zi, adica nu atat de mult pe cat pare si prea putin ca sa simti ca ai internet. Iata de ce mi-am dezactivat incarcarea imaginea in firefox si mi-am pus un add-on care blocheaza incarcarea reclamelor (adblock)... Ca-n criza... Si stiu operatori care pentru 150 lei iti ofera net nelimitat si ca la carte.
Intre timp, cat am tot scris, s-a refacut conexiunea, postez acest articol si ii invit pe cei cu probleme similare sau care vor sa se dea cu parerea sa adauge comentarii mai jos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu